3.1. Algemeen

3.1.1. Seizoen

3.1.1.1. Algemene bepalingen

Het seizoen loopt parallel met het seizoen van basisscholen van de gemeente Lochem.
Tenzij de groepsraad anders besluit, vindt de eerste opkomst plaats in het eerste weekend na de week waarin de eerste schooldag valt en vindt de laatste opkomst plaats in het weekend voor de week waarin de laatste schooldag valt.
De kerstvakantie wordt jaarlijks door het groepsbestuur vastgesteld.
Bij uitval van opkomsten moet hiervan melding worden gemaakt bij het groepsbestuur en gebouwbeheer (i.v.m. verwarming en verhuur).

3.1.2. Activiteiten

De groep organiseert voor haar leden diverse activiteiten die vrijwel ieder jaar terug komen.
Daarnaast zijn er diverse regionale en landelijke activiteiten waar de speltakken of leden (individueel) aan deel kunnen nemen. Deze worden niet door de groep georganiseerd, maar wel vaak wel ondersteund.
De groep neemt deel of ondersteunt diverse activiteiten die buiten Scouting georganiseerd worden. Deze worden niet door de groep georganiseerd.
De groep organiseert de volgende financiële acties