2. Missie & visie

Missie

Scouting IJsselgroep stelt zich ten doel het bevorderen van het spel van Scouting op grondslag van de ideeën van Lord Baden-Powell om daarmee een plezierige beleving van de vrije tijd te bieden aan meisjes en jongens, waardoor een bijdrage wordt geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid.

Visie

Scouting IJsselgroep is een open, maatschappelijk betrokken jeugd- en jongerenvereniging, die haar leden een plezierige en uitdagende vrijetijdsbesteding biedt. In actief samenspel met leeftijdgenoten wordt een bijdrage geleverd aan de vorming van de persoonlijkheid. Met respect voor zichzelf en hun omgeving leren leden eigen grenzen te verkennen en verantwoordelijkheid te nemen voor hunzelf, elkaar en de wereld om hun heen. De kernwaarden van Scouting IJsselgroep zijn Vriendschap, Outdoor en Traditie.

Vriendschap: Door vriendschappen ontstaat een prettige sfeer in de groep, waardoor scouting nóg leuker wordt! Bij ons ontstaan vriendschappen voor het leven.
Outdoor: Natuur wordt niet alleen gezien als spelomgeving, maar ook als opvoedende waarde. Bijvoorbeeld door bushcraft, kamperen en outdoor cooking.
Traditie: Scouting kent verschillende tradities en gebruiken. Deze tradities vormen onze normen en waarden en zijn hiermee het fundament van Scouting.